Contact
Scroll naar adressen en openingstijden
Veel van onze producten en diensten zijn digitaal beschikbaar. U kunt daarmee op het moment dat het u uit komt uw zaken met ons regelen. Bent u op zoek naar specifieke contactinformatie? Kijk dan hieronder bij de diverse thema’s.
Tijdens de openingstijden van het gemeentehuis kunt u bij de receptie terecht met alle algemene vragen, hulp bij het maken of verzetten van een afspraak en het afgeven en afhalen van documenten. De receptie is tijdens de openingstijden ook telefonisch bereikbaar via (0548) 85 48 54.
Openingstijden
- Maandag tot en met woensdag: 8.00 tot 17.00 uur.
- Donderdag: 8.00 tot 20.00 uur.
- Vrijdag: 8.00 tot 12.00 uur.
Postadres
KVK 50839519
Postadres
Gemeente Rijssen-Holten
Postbus 244
7460 AE Rijssen
Bezoekadres
Schild 1
7461 DD Rijssen
Navigatieadres parkeergarage
De Hagen 15A
7461 LA Rijssen

Mijn Rijssen-Holten
Via Mijn Rijssen-Holten kunt u uw persoonlijke gegevens zien. U ziet hier uw lopende en afgehandelde aanvragen, uw documenten en uw concepten. Ook kunt u hier uw contactinformatie veranderen, een product aanvragen of regelen en de gemeente toestemming geven voor om digitaal berichten met u te delen.
Lukt het aanmelden met DigiD of eHerkenning niet? Kijk op de website van DigiD of de website van eHerkenning voor meer informatie.
Veilig mailen
De gemeente verstuurt privacygevoelige documenten via beveiligde e-mail. Wilt u de gemeente een e-mail sturen via een beveiligde verbinding? Maak dan gebruik van filetransfer.
- Ga naar bovenstaande link.
- Druk daarna op ‘verzenden’ en vul uw contactgegevens in.
- Hierna ontvangt u per mail een verificatiecode.
- Wanneer u deze code heeft ingevuld kunt u de geadresseerde(n) invullen en kiezen om een bestand toe te voegen en/of een vertrouwelijk bericht op te nemen.
- Tot slot kiest u het beveiligingsniveau en start u de transactie.
Op een aantal dagen en op de feest- en gedenkdagen gelden er aangepaste openingstijden voor het gemeentehuis.
- Donderdag 23 februari: open vanaf 10.30 uur.
- Dinsdag 7 maart: extra avondopenstelling tot 20.00 uur.
- Donderdag 9 maart: open tot 17.00 uur.
- Donderdag 16 maart (Provinciale Staten en waterschapsverkiezingen):
- balie Burgerzaken gesloten.
- gemeentehuis gesloten van 15.30 tot 17.30 uur.
- Vrijdag 7 april
- balie Burgerzaken gesloten
- Maandag 10 april (tweede Paasdag): gesloten.
- gemeentehuis en afvalbrengpunten
- Donderdag 27 april (Koningsdag): gesloten.
- gemeentehuis en afvalbrengpunten
- Donderdag 4 mei (Dodenherdenking): geopend tot 19.00 uur.
- Donderdag 18 mei (Hemelvaartsdag): gesloten.
- Maandag 29 mei (tweede Pinksterdag): gesloten.
- Vrijdag 16 juni: gesloten.
- Dinsdag 19 december: geopend tot 15.00 uur.
- Maandag 25 december (eerste Kerstdag): gesloten.
- Dinsdag 26 december (tweede Kerstdag): gesloten.
De aanvraag van uw rijbewijs of reisdocument of het doorgeven van een levensgebeurtenis kunt u vaak (grotendeels) online regelen. Komt u toch liever naar de balie in het gemeentehuis in Rijssen of het Kulturhus in Holten? Maak dan vooraf online een afspraak. Heeft u vragen? Neem dan contact op via burgerzaken@rijssen-holten.nl of (0548) 85 48 54.
Uw rijbewijs of reisdocument kunt u tijdens de openingstijden zonder afspraak afhalen bij de receptie in het gemeentehuis.
Openingstijden balie Burgerzaken
- Maandag tot en met vrijdag, van 8.00 tot 12.00 uur, op afspraak in het gemeentehuis in Rijssen.
- Donderdag van 17.00 tot 20.00 uur, op afspraak in het gemeentehuis in Rijssen en het Kulturhus in Holten.
Het Sociaal VraagPlein is maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 12.00 uur, via (0548) 85 48 36. Wilt u buiten deze tijden contact opnemen met Sociaal VraagPlein? Plan dan online een terugbelafspraak in of stuur een mail naar sociaalvraagplein@rijssen-holten.nl.
Ondersteuningsvraag doorgeven
Uw ondersteuningsvraag Wmo/jeugd kunt u online doorgeven op het moment dat u het beste uitkomt. Let op: gebruik bij aanvragen voor Jeugdzorg de DigiD van de jeugdige.
Formulier afgeven
Veel zaken kunt u bij ons online regelen. Heeft u een papieren formulier? Die kunt u tijdens openingstijden zonder afspraak afgeven bij de receptie.
Sociale Kaart Rijssen-Holten
Bent u op zoek naar organisaties, hulp en initiatieven in uw wijk of buurt die u kunnen ondersteunen? Bekijk dan ook de Sociale Kaart Rijssen-Holten.
Heeft u vragen over (ver)bouwen, wonen en vergunningen? Stel uw vraag via het digitale formulier. Zorg dat u een situatietekening of schets bij de hand heeft om toe te voegen. Dat helpt ons uw vraag goed in beeld te brengen. Binnen 1 week ontvangt u een reactie op uw vraag.
Lukt het niet om het digitale formulier in te vullen? De medewerkers van het loket Ruimte zijn maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 12.00 uur, via (0548) 85 48 37.
Let op: Heeft u een melding of klacht over de openbare ruimte? Gebruik hiervoor de optie Ik wil een melding doen.
Producten die u heeft aangevraagd kunt u tijdens de openingstijden zonder afspraak afhalen bij de receptie in het gemeentehuis.
De gemeente doet er alles aan om de openbare ruimte zo goed mogelijk te beheren, schoon en veilig te houden. Is u iets opgevallen in uw omgeving waar de gemeente verantwoordelijk voor is? Bijvoorbeeld: overhangend groen of losliggende tegels? Geeft u dit dan aan ons door.
Binnen de gemeente Rijssen-Holten zijn diverse woordvoerders voor persvragen beschikbaar.
Persvragen kunt u stellen door een e-mail te sturen naar pers@rijssen-holten.nl. Dit e-mailadres is actief tijdens werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Heeft u een spoedvraag buiten de kantooruren? Neem dan met 1 van de woordvoerders contact op:
- Robert van Vliet: 06 51 17 96 79
- Sophie Schildkamp: 06 38 18 74 71
Persportaal
Het college van B&W vergadert normaal gesproken elke dinsdag. De maandag daaropvolgend zijn de stukken van de openbare collegevergadering voor de pers toegankelijk via ons persportaal.
Voor de toegang tot ons persportaal heeft u een inlogcode nodig. Wilt u een inlogcode aanvragen? Stuur dan een e-mail naar pers@rijssen-holten.nl.
Nieuws- en persberichten
Door ons verzonden persberichten kunt u terugvinden via onze nieuwspagina.
Wilt u een melding ontvangen wanneer wij een nieuw bericht publiceren? Maak dan gebruik van onze RSS feed: www.rijssen-holten.nl/actueel-feed.
Wilt u informatie uit het archief, dan kunt u een afspraak maken. Lukt dit niet, dan kunt u contact opnemen via t (0548) 85 48 54.
Wij nemen contact met u op als we aanvullende informatie nodig hebben. Wij kunnen u dan bij uw komst van de juiste informatie voorzien. Wilt u weten welke informatie u kunt vinden in het archief? Kijk dan op de pagina Archief van de gemeente.
Wanneer kunt u bij het archief terecht?
- Maandag tot en met vrijdag: 8.30 – 12.00 uur
Bent u op zoek naar statistische gegevens over onze gemeente? U vindt veel informatie via www.rijssen-holten.nl/incijfers.