Rijssen-Holten Panel
Sinds 2016 is het digitale burgerpanel actief: het Rijssen-Holten Panel. Aan dit panel kunnen inwoners meedoen die willen meedenken met de gemeente. Geïnteresseerden kunnen altijd lid worden van dit panel.
Het Rijssen-Holten Panel is een grote groep inwoners, die een aantal keren per jaar via internet een vragenlijst van de gemeente invult. Zo vragen we onze inwoners mee te praten en te denken over uiteenlopende onderwerpen. De resultaten geven ons inzicht in hoe onze inwoners denken over ontwikkelingen op allerlei gebieden. Meedoen geeft u de kans uw mening te geven!
Leden van het Rijssen-Holten Panel ontvangen ongeveer 2 tot 4 keer per jaar een e-mail met daarin het verzoek om een vragenlijst in te vullen. Door te klikken op de link in de e-mail kan de vragenlijst meteen ingevuld worden. De antwoorden worden daarna verwerkt in een rapportage, teruggekoppeld aan de deelnemers. De resultaten van de laatste peiling wordt op de website geplaatst.
Door mee te doen heeft u de mogelijkheid om uw reactie te geven op onderwerpen die spelen in onze gemeente. Daarnaast is het panel voor ons een belangrijk middel om op grote schaal te peilen hoe u denkt over ontwikkelingen op allerlei gebieden.
Alle inwoners van Rijssen-Holten kunnen lid worden. We hopen dat het Rijssen-Holten Panel zoveel mogelijk leden krijgt. Want hoe meer inwoners van Rijssen-Holten hun mening geven, hoe beter wij weten wat onze inwoners willen.
U kunt via onderstaande knop lid worden van het panel.
Neem dan contact met ons op via (0548) 85 48 54 of mail gemeente@rijssen-holten.nl.
Inwoners geven Rijssen-Holten een ruime voldoende voor de dienstverlening
juli 2025
In februari 2025 heeft Kennispunt Twente in opdracht van gemeente Rijssen-Holten onderzoek gedaan naar de dienstverlening van de gemeente. In totaal hebben 608 mensen de vragenlijst ingevuld.
In het onderzoek vroegen we inwoners naar hun ervaringen met de gemeentelijke dienstverlening. De uitkomsten helpen de gemeente om de dienstverlening verder te verbeteren.
De meeste deelnemers zijn tevreden over de dienstverlening van hun gemeente. Het contact werd als vriendelijk ervaren, en ze vinden het erg duidelijk hoe contact kunnen opnemen. Het grootste verbeterpunt? De snelheid waarmee de (aan)vraag of melding van inwoners wordt afgehandeld. Hierover is namelijk 21% van de deelnemers niet tevreden.
De meningen over hoe goed de gemeente inwoners op de hoogte houdt van het laatste gemeentelijke nieuws zijn wisselend. De helft van de deelnemers is hier tevreden over. Hoe deelnemers het liefst dit nieuws ontvangen, hangt samen met de leeftijdsgroep. 60-plussers horen gemeentelijk nieuws het liefst via huis-aan-huisbladen, terwijl jongere deelnemers het liefst een brief of een digitale nieuwsbrief ontvangen.
Qua tevredenheid over de locaties van het gemeentehuis en de balie doen Rijssen en Holten weinig voor elkaar onder. Het grootste verschil zit in de openingstijden. Deelnemers zijn positiever over de openingstijden van het gemeentehuis in Rijssen dan over de balie in Holten.
Met een 7,3 geven deelnemers de gemeente een ruim voldoende voor de dienstverlening! Wat ze het belangrijkst vinden? Dat de dienstverlening duidelijk en eenvoudig is en blijft.
Privacy is voor de gemeente Rijssen-Holten erg belangrijk. Wij houden ons aan de geldende privacywetgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit betekent dat uw gegevens bij ons veilig zijn en dat wij deze alleen gebruiken voor het doel waarvoor wij deze van u hebben verkregen. In deze privacyverklaring leggen wij uit hoe wij omgaan met persoonsgegevens in het kader van het inwonerpanel. Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze functionaris voor gegevensbescherming. De contactgegevens vindt u onderaan deze verklaring.
Inwonerpanel
De gemeente Rijssen-Holten heeft een inwonerpanel. Dit panel bestaat uit inwoners van onze gemeente die zich vrijwillig hebben aangemeld om deel te nemen aan onderzoeken. Deze onderzoeken worden uitgevoerd ten behoeve van het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en de ambtelijke organisatie. Deelnemen aan een onderzoek gebeurt doorgaans via online vragenlijsten, maar het kan ook voorkomen dat u wordt uitgenodigd voor een groepsgesprek of interview.
Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens
Om deze onderzoeken te kunnen uitvoeren, hebben wij bepaalde persoonsgegevens van u nodig. Sommige gegevens verzamelen wij eenmalig bij uw aanmelding voor het inwonerpanel. Zo vragen wij bijvoorbeeld uw e-mailadres om u uit te kunnen nodigen voor deelname aan onderzoeken. Daarnaast worden tijdens afzonderlijke onderzoeken specifieke vragen gesteld. De antwoorden gebruiken wij om de meningen van inwoners of subgroepen daarvan te analyseren en te rapporteren. Wij zorgen ervoor dat deze gegevens in onze rapportages niet tot individuele personen herleidbaar zijn.
Functionaris voor gegevensbescherming
De gemeente Rijssen-Holten heeft een functionaris voor gegevensbescherming (FG) aangesteld. Deze FG houdt toezicht op de naleving van de privacywetgeving binnen onze organisatie. U kunt contact opnemen met de functionaris via het e-mailadres fg@rijssen-holten.nl.